Το Συνέδριο τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
Follow Us facebookbutton instabutton
2000x373.jpg

simos

Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας το οποίο διοργανώνεται από το Τμήμα Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τον Κλάδο Σχολικής Ψυχολογίας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας. Αισιοδοξούμε ότι θα είμαστε σε θέση να χαρούμε ένα διά ζώσης συνέδριο μετά από τις πολλαπλές προκλήσεις της πανδημίας του κορωνοϊού, οι οποίες οδήγησαν σε συνεχείς μεταθέσεις της ημερομηνίας διεξαγωγής του συνεδρίου.

Το 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας, το οποίο ήταν αρχικά προγραμματισμένο για το φθινόπωρο του 2020 είχε ως θέμα "Το σχολείο (μάς) αλλάζει! Η συμβολή της Σχολικής Ψυχολογίας". Θεωρούμε ότι το θέμα παραμένει πιο επίκαιρο από ποτέ καθώς η σχολική κοινότητα βίωσε πολύ μεγάλες αλλαγές την τελευταία διετία λόγω της πανδημίας, οι οποίες ήρθαν να προστεθούν στο ήδη πολλαπλώς μεταβαλλόμενο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Έτσι, λοιπόν, το θέμα του συνεδρίου επιδιώκει να δώσει ένα διπλό μήνυμα, επίκαιρο και συνάμα διαχρονικό. Η σχολική κοινότητα βιώνει σήμερα μεγάλες αλλαγές ως αποτέλεσμα των αλλαγών που χαρακτηρίζουν την παγκόσμια κοινότητα (π.χ., νέες τεχνολογίες, παγκοσμιοποίηση, προσφυγικό και μετανάστευση, οικονομική ύφεση, κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές, κτλ.). Επιπλέον, η κρίση της πανδημίας προκάλεσε μια πρωτόγνωρη κρίση στη σχολική κοινότητα, η οποία οδήγησε σε αλλαγή της μορφής διδασκαλίας (τηλεκπαίδευση) και σε κοινωνική αποστασιοποίηση μεταξύ των μελών της κοινότητας. Το σχολείο αλλάζει, λοιπόν, και καλείται να διαχειριστεί σημαντικές, συχνά πρωτόγνωρες, προκλήσεις που αφορούν τη διδασκαλία και τη μάθηση, τη σχολική προσαρμογή και την ψυχική υγεία των μελών του ως αποτέλεσμα των συνεχών και ραγδαίων αλλαγών, αλλά και των νέων επιστημονικών προσεγγίσεων για τη μάθηση και τη διδασκαλία. Ωστόσο, είναι η ίδια η σχολική κοινότητα η οποία μπορεί να αποτελέσει φορέα θετικών αλλαγών στις ζωές μαθητών και μαθητριών μέσα από τη διαμόρφωση ευνοϊκών περιβαλλόντων μάθησης και την ενδυνάμωση προστατευτικών παραγόντων, ώστε να προάγεται η κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη και η ψυχική υγεία των μελών της. Το σχολείο μάς αλλάζει, λοιπόν, καθώς μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη κριτικά σκεπτόμενων, κινητοποιημένων, αυτο-ρυθμιζόμενων, συνεργαζόμενων, κοινωνικά και συναισθηματικά επαρκών και ψυχικά ανθεκτικών μαθητών και μαθητριών αλλά και εκπαιδευτικών. Σε αυτή τη συγκυρία μεταβολών και ρευστότητας, η Σχολική Ψυχολογία συμβάλλει καθοριστικά στη διαμόρφωση μιας σχολικής κοινότητας που νοιάζεται και φροντίζει για τα μέλη της, έτσι ώστε αυτά να είναι σε θέση να διαχειρίζονται με επιτυχία τις μεγάλες προκλήσεις οι οποίες είναι σύμφυτες πλέον με την καθημερινή σχολική πραγματικότητα.

Στο πλαίσιο αυτό, το 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας φιλοδοξεί να αναδείξει τις σύγχρονες επιστημονικές προσεγγίσεις στο πεδίο σε ένα μεγάλο εύρος θεματικών ενοτήτων που αφορούν θέματα ανάπτυξης, μάθησης και ψυχοκοινωνικής προσαρμογής παιδιών και εφήβων, καθώς και θέματα που συνδέονται με τις προκλήσεις και τις δυσκολίες που εκπαιδευτικοί και γονείς καλούνται να διαχειρίζονται καθημερινά, δίνοντας έμφαση στη σύνδεση θεωρίας, έρευνας και εφαρμογών στο σχολικό πλαίσιο, στη διεπιστημονική συνεργασία και στη διασύνδεση σχολείων, φορέων και πανεπιστημίων για την παροχή σχολικών ψυχολογικών υπηρεσιών στη σχολική κοινότητα. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η προετοιμασία της διοργάνωσης του συνεδρίου συμπίπτει χρονικά όχι μόνο με τη λειτουργία των σχολείων εν μέσω κρίσης, αλλά και με μία περίοδο στη χώρα μας κατά την οποία έχει διευρυνθεί η παροχή ψυχολογικών υπηρεσιών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως αναγνώριση της αναγκαιότητας εξειδικευμένων ψυχολογικών υπηρεσιών στο σύνθετο σχολικό περιβάλλον. Υπό αυτή την έννοια, το συνέδριο απευθύνεται και σε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, σχολικούς/ές ψυχολόγους, συμβούλους, εκπαιδευτικούς και γονείς που νοιάζονται για ένα καλύτερο σχολείο. Ευελπιστούμε το 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας να αποτελέσει ένα πλαίσιο εποικοδομητικού διαλόγου, γένεσης νέων ερευνητικών ιδεών, ανάδειξης καλών πρακτικών και ενδυνάμωσης της σύνδεσης της Σχολικής Ψυχολογίας με την Εκπαίδευση με στόχο τη διαμόρφωση ενός πλαισίου παροχής ψυχολογικών υπηρεσιών υψηλού επιπέδου, ώστε το σχολείο να αλλάζει και να μάς αλλάζει!

Σας προσκαλούμε να συμμετάσχετε στις εργασίες του Συνεδρίου και σας περιμένουμε με χαρά στη Θεσσαλονίκη!

 

Καθηγήτρια Ελευθερία Ν. Γωνίδα

Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής

Οργάνωση

logo duth

Τμήμα Ψυχολογίας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

logo elpse

Σε συνεργασία
με τον Κλάδο Σχολικής Ψυχολογίας
της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας

Πληροφορίες

Για οποιαδήποτε πληροφορία, μπορείτε να επικοινωνείτε με την εταιρεία διοργάνωσης του συνεδρίου

SYMVOLI LOGO FINAL transparent 03

T. +30 2310 433099